انتشار مقاله اعضای هیات علمی مرکز آموزش عالی محلات در مجله IEEE Transactions on Services Computing با ضریب تاثیر ۱۱,019

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محلات، مقاله دکتر محمد جواد نجفی آرانی عضو هیات علمی مرکز آموزش عالی محلات با همکاری دکتر سعید دوست‌علی و پروفسور محمد یونس استاد دانشگاه UMBC در مجله معتبر  بین‌المللی IEEE Transactions on Services Computing  با ضریب تأثیر 11.019 مورد پذیرش قرار گرفت. این مجله جز 10% مجلات برتر دنیا در زمینه علوم کامپیوتر و چارک Q1 است.

عنوان مقاله:

“Workflow Scheduling with Guaranteed Responsiveness and Minimal Cost”
دکتر دوست‌علی با اشاره به اینکه استفاده از ابرهای محاسباتی در دنیای امروز به سرعت در حال رشد است، گفت: زمان‌بندی کارهای علمی که معمولا توسط جریان‌های کاری و با استفاده از گراف‌های بدون دور جهت‌دار نشان داده می‌شوند، شامل تخصیص بهینه ماشین‌های مجازی با توجه به معیارهای مهمی مانند زمان پاسخ و هزینه است.
وی با بیان اینکه چنین تخصیصی NP-complete است، افزود: ارائه روش‌های ابتکاری می‌تواند به عنوان یک راه حل با زمان اجرای مناسب برای حل چنین مسائلی در نظر گرفته شود.
دکتر دوست‌علی خاطر نشان کرد: روش‌های پیشین مبتنی بر گراف عموما با مشکل نقض زمان مورد انتظار کاربران برای دریافت پاسخ مواجه هستند و این امر یعنی بارها اجرای یک الگوریتم برای یافتن یک پاسخ و زمانبندی مناسب برای یک جریان کاری، لذا ارائه ساختاری متفاوت با گراف‌های بدون دور جهت‌دار اهمیت بسزایی دارد.
این محقق افزود: در مطالعه انجام شده، برای غلبه بر نقص بیان شده، ما یک الگوریتم ابتکاری جدید مبتنی بر ریاضیات گسسته پیشنهاد داده‌ایم. برای انجام این کار، ابتدا نشان دادیم که جریان‌های کاری، یک رابطه دوگانه با مجموعه‌های مرتب جزئی و ساختارهای جبری دارند. سپس یک مجموعه مرتب کلی از مسیرهای یک جریان کاری براساس زمان اجرای مسیرهای آن جریان کاری ایجاد کردیم. در ادامه، با توجه به این مجموعه، مسیرهای طولانی جریان کاری را برپایه زمان اجرای تجمعی آنها شناسایی کرده و ماشین مجازی مناسبی برای کارهای آن مسیرها با در نظر گرفتن مهلت اجرای مدنظر کاربر، یافتیم. بعد از آن با حذف مسیر زمان‌بندی‌شده زیرجریان‌های کاری جدیدی ایجاد کردیم و الگوریتم خود را در این زیرجریان‌های کاری، به‌طور موازی اجرا اجرا کردیم و این روند را تا یافتن بهترین ماشین‌های مجازی برای کلیه کارها ادامه دادیم. نتایجی که ما در این مطالعه بدست آوردیم نشان می‌دهد که روش ابتکاری پیشنهادی ما از بهترین روش‌های شناخته شده در این زمینه، بهتر عمل می‌کند.
ایشان در انتها افزود: امیدوارم رویکرد پیشنهادی ما بتواند به محققان در ارائه راه حل های بهتر برای زمانبندی کارهای علمی در ابرهای محاسباتی کمک شایانی کند.


لینک دسترسی به این مقاله https://ieeexplore.ieee.org/document/9950350 می باشد.

نوشته شده توسط روابط عمومی دانشگاه محلات


دیگر اخبار

دکتر حامد سروش به عنوان رییس دانشگاه محلات منصوب شد

بیانیه حمایت بسیج اساتید دانشگاه محلات در پی حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب...

سلسله جلسات علمی فرهنگی با عنوان "کارگاه تمرین تفکر نقاد" در دانشگاه محلات...

دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با سرپرست...

انتصاب سرپرست گروه مهندسی عمران دانشگاه

انتصاب سرپرست گروه امور پژوهشی و فناوری دانشگاه

انتصاب سرپرست گروه امور آموزشی دانشگاه

انتصاب سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه

انتصاب سرپرست معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه